#GivingTuesday na rzecz Fundacji Rozwoju Talentów

31.10.2018

#GivingTuesday to międzynarodowy ruch obecny w ponad 150 krajach i gromadzący internautów wokół idei dzielenia się. Podstawowym narzędziem rozpowszechniania informacji o zbiórkach są media społecznościowe. Akcję wspierają m.in. takie gwiazdy jak Reese Witherspoon czy Drew Barrymore. Na świecie udało się już zebrać 300 mln dolarów na szczytne cele. Fundacja Rozwoju Talentów jest pierwszym i jedynym beneficjentem #GivingTuesday po otwarciu polskiej edycji tej inicjatywy. Ogólnoświatowy finał akcji odbędzie się we wtorek 27 listopada. 

W październiku 2018 wystartowała polska edycja tej międzynarodowej inicjatywy. Fundacja Rozwoju Talentów jest pierwszą polską organizacją non-profit, na rzecz której prowadzone są zbiórki. – Jesteśmy bardzo dumni, że jako pierwsi dołączyliśmy do #GivingTuesday Polska. W naszym kraju funkcjonuje blisko sto tysięcy organizacji pozarządowych, my mamy przyjemność zainicjowania ogromnego międzynarodowego projektu w naszym kraju – mówi Anna Korzeniewska, założycielka Fundacji Rozwoju Talentów.

W ramach akcji #GivingTuesday zbierane są fundusze na dwa projekty Fundacji:

  • ExcelDay – organizacja bezpłatnych warsztatów dla studentów z wykorzystania oprogramowania Microsoft Excel w konkretnej branży i zawodzie. Dzięki dodatkowemu finansowaniu, Fundacja Rozwoju Talentów chce wiosną 2019 zorganizować jeszcze większą liczbę warsztatów, tym samym wesprzeć większą liczbę studentów! W jesiennej edycji 2017 było aż 10 kandydatów na 1 miejsce. Wesprzyj nas! 
  • Fundusz Stypendialny dla Talentów – pomysł stworzenia Funduszu powstał w celu finansowego wsparcia osób, które mają zapał i chęć do realizacji swoich pasji w obszarach nauki, muzyki i sportu. Zbyt często o porzuceniu wielkich marzeń decydują kwestie finansowe. A że Talenty – osoby zdolne, zmotywowane i konsekwentne, są bliskie naszemu sercu, chcemy im pomóc przezwyciężyć tę barierę! Zrób to razem z nami!

Zbiórki trwają do 30 listopada 2018. – Dzięki temu, że zdecydowaliśmy się zbierać fundusze na dwa zupełnie różne projekty, każdy z darczyńców ma szansę wybrać inicjatywę bliższą swojemu sercu czy zainteresowaniom – dodaje Anna Korzeniewska.

W #GivingTuesday zaangażować mogą się pojedyncze osoby, ale także całe firmy i organizacje. Szczegóły na temat polskiej odsłony tej inicjatywy znajdują się na givingtuesdaypl.org. Polskim liderem akcji #GivingTuesday jest Fundacja FaniMani.